Med lanceringen af SupportEnergi er der godt nyt for de mange klubber og foreninger, der altid kan bruge en økonomisk indsprøjtning til fx nye træningsdragter, redskaber eller midler til andre spændende og nye tiltag.

SEF har i weekenden åbnet for tilmeldingen til SupportEnergi. Navnet dækker over, at du som kunde kan være med til at bestemme, hvem SEF skal støtte. Det foregår således, at kunden tilmelder sig SupportEnergi. I forbindelse med tilmeldingen fortæller kunden SEF, hvilken klub, forening eller formål, man ønsker, at SEF skal støtte. Henover et helt år vil støtten akkumuleres i takt med kundens forbrug af el og naturgas.

- SupportEnergi er en vigtig satsning for os, og det er vores måde at vise og fortælle, at vi gerne vil bidrage og engagere os, lige dér, hvor vores kunder bor og har deres fritidsinteresser, og er man allerede kunde i SEF, kræver det blot et par klik på computerskærmen, så har man tilmeldt sig, forklarer Thomas Hofstedt Nielsen, der er Erhvervskonsulent hos SEF.

Mange bække små…
Ifølge Erhvervskonsulenten støtter SEF med 2 øre/kWh el og 10 øre/m3 naturgas. Det bliver til en årlig støtte på ca. 100 kr. årligt ved et el-forbrug på 5.000 kWh og med 150 kr. årligt ved et naturgasforbrug på 1.500 m3.

- 200-250 kr. lyder måske ikke af meget, men hvis alle forældre på drengeholdet i fodboldklubben er med, kan der hurtigt blive tale om flere tusinde kroner, og så er der lige pludselig flere midler at gøre godt med, forklarer Thomas Hofstedt Nielsen.

Han understreger, at der vil gå lidt tid, før listen af tilmeldte klubber og foreninger er fuldt udbygget, men hos SEF regner man med, at mange kommer på i takt med, at både kunder og foreninger bliver opmærksomme på mulighederne.

- Vi er lige nu i dialog med en del klubber og foreninger her på Sydfyn, og de er meget interesserede. Derudover forventer vi at indgå aftale med to landsdækkende organisationer inden længe, fortæller Thomas Hofstedt Nielsen, der opfordrer kunderne til at tilmelde sig og i den forbindelse meddele SEF, hvem de vil støtte. SEF kontakter herefter klubben eller foreningen.

SEF har oprettet en sektion på deres hjemmeside – sef.dk/supportenergi - hvor både kunder samt klubber og foreninger kan tilmelde sig, og i øvrigt læse mere om SupportEnergi.

Attraktive priser
SupportEnergi kan næsten lyde for godt til at være sandt. Ifølge Erhvervskonsulenten er der virkelig tale om en win-win situation, hvor både kunder, klubber og foreninger samt SEF vinder.

- Priserne på SupportEnergi el og naturgas følger markedet og varierer måned for måned, og da vi har gode indkøbere og mulighed for at opnå stordriftsfordele, kan vi tilbyde kunderne fordelagtige priser på el og naturgas, forklarer Thomas Hofstedt Nielsen.

Hos SEF forventer Erhvervskonsulenten at de nye støttemuligheder og det intensiverede samarbejde med klubber og foreninger, vil blive bemærket af kunderne, og derigennem er SupportEnergi med til at skabe et stærkt tilhørsforhold til SEF.

Fakta om SupportEnergi

• Udbydes af Sydfyns Elforsyning
  • Kunderne kan købe både el og naturgas
  • Den valgte klub, forening eller formål kan ligge hvor som helst i Danmark
  • Bidraget til klubben, foreningen eller valgte formål vokser i takt med forbruget af el og naturgas
  • Støtten er 2 øre/kWh el - det bliver til en årlig støtte på ca. 100 kr. ved et el-forbrug på 5.000 kWh
  • Støtten er 10 øre/m3naturgas - det bliver til en årlig støtte på ca. 150 kr. ved et naturgasforbrug på 1.500 m3.

Erhvervskonsulent, Thomas Hofstedt Nielsen, Mobil: 2310 8954