Natteravnenes Landssekretariat har indgået en SupportEnergi-aftale med SEF, som betyder, at der allokeres støtte i takt med, at SEF’s kunder tilkendegiver, at de ønsker at støtte Natteravnene.

Støtten sendes til Fyn og Langeland
- Selv om vi i Landssekretariatet står for aftalen og samarbejder med SEF’s medarbejdere, har vi besluttet, at de indkomne midler i første omgang vil blive fordelt mellem de af vores Natteravneforeninger på Fyn og Langeland, som gør en indsats for at markedsføre ideen i deres lokalområde, og så må vi se hvordan vi får den øvrige del af Danmark med, siger sekretariatschef Erik Thorsted.

Hos Natteravnene værdsættes støtten, og her er man da også vant til at samarbejde med organisationer og virksomheder, der støtter foreningens arbejde.

- Som frivillig organisation er det afgørende for os at have gode samarbejdspartere, der støtter op om vores arbejde. Samarbejdet med SEF er et godt eksempel på en aftale, der giver mening i praksis. Folk, der bakker vores foreninger op får mulighed for at købe el og gas til konkurrencedygtige priser, samtidig med at vores lokale Natteravne kan markere sig endnu mere i nattelivet, siger Erik Thorsted.

Også hos SEF er man begejstret for den nye aftale:

- Natteravnene yder et vigtigt stykke arbejde, når de spreder tryghed blandt de unge i nattelivet. Det er indbegrebet af god energi og dette arbejde vil vi gerne støtte, fortæller Claus Holm Andersen, der er Kunde- og Markedschef hos Sydfyns Elforsyning.

Samarbejdet er skudt i gang
I forbindelse med indgåelsen af aftalen var både sekretariatschefen og flere sydfynske Natteravne forbi SEF for at høre mere om SupportEnergi og mulighederne.

- Det er jo vores lokale Natteravneforeninger på Fyn og Langeland, der i første omgang får glæde af aftalen. Derfor er det også vigtigt, at de kender mulighederne og kan være med til at udbrede det gode budskab, så vi kommer godt i gang, siger Erik Thorsted.

Sekretariatschef for Natteravnene, Erik Thorsted
Mobil: 20207077
Kunde- og Markedschef i SEF, Claus Holm Andersen
Mobil: 21647426

Fakta om Natteravnene
• Natteravnene blev stiftet i 1998, som en frivillig landsdækkende social organisation.
• Af de 269 Natteravneforeninger, der er stiftet siden starten i Danmark, Færøerne og Grønland, er der aktivitet i ca. 200 lokalområder, som er organiseret i 175 foreninger.
• Ca. 5.000 er i dag aktive, af de ca. 35.000 som har været på gaden siden starten.
• Natteravnene gennemfører ca. 30.000 vandringer om året.
• Natteravnene færdes altid i hold på tre med deltagelse af både mænd og kvinder i de karakteristiske gule jakker.
• Natteravnene er uafhængige af køn, alder, religion, politik og etnisk oprindelse.
• En Natteravn deltager typisk 5 - 10 gange om året. En tur varer normalt 3 - 4 timer.

Fakta om SupportEnergi
• Udbydes af Sydfyns Elforsyning
• Kunderne kan købe både el og naturgas hos SEF
• Kunderne kan, uden udgift for dem selv, vælge at støtte en klub, forening eller formål som SEF har samarbejdsaftale med – således nu også Natteravnene
• Bidraget til Natteravnene vokser i takt med forbruget af el og naturgas
• Støtten er pt. 2 øre/kWh el - det bliver til en årlig støtte på ca. 100 kr. pr. kunde ved et el-forbrug på 5.000 kWh
• Støtten er 10 øre/m3 naturgas – det bliver til en årlig støtte på ca. 150 kr. ved et naturgasforbrug på 1.500 m3.