Det er to populære SEF-rådgivere, der i øjeblikket servicerer stribevis af beboere i SAB's afdelinger på Slotsvængevej, Store Byhavevej, Bispeløkken og Munkevænget.

- Vi er ved at installere fiber i 300 SAB-boliger, og med så mange nye kunder følger selvfølgelig også en mængde spørgsmål – og måske også lidt usikkerhed blandt beboerne, fortæller Jesper Buk, der sammen med kollegaen, Thomas Hofstedt Nielsen, parkerer Fiberbussen i området tre dage om ugen for at hjælpe beboerne.

- Nogle dage er vi tilstede i dagtimerne og andre dage om aftenen. På den måde kan vi hjælpe så mange som muligt, supplerer Thomas Hofsted Nielsen.

Tilfredse beboere
En af dem, der har besøgt fiberbussen er Per Kørner Nielsen, og han sætter stor pris på den service, der bliver leveret.

- Som beboer får jeg adgang til en masse nyt og spændende, men jeg må indrømme, at det kan være udfordrende at få skruet den helt rigtige internet- og tv-pakke sammen. Jeg vil jo stadig gerne kunne se mine favoritkanaler, og samtidig spare penge på telefoni-delen. Derfor er det meget fint, at jeg kan gå ned til Fiberbussen og få en snak, fortæller Per Kørner Nielsen, der bor på St. Byhavevej nr 17.

Mange har en internetforbindelse i forvejen, men med nedgravet fibernet får de nu en forbindelse, der er lynhurtig. Derudover medfølger en række nye muligheder, der inkluderer gratis telefoni, waoo bio, der har hundredvis af film på plakaten, nye radio-kanaler og endelig et utal af kombinationsmuligheder, når det gælder tv-kanaler.

Fiberbus med nærvær
Hos SEF's afdeling for Kundeservice ved medarbejderne godt, at det kan virke uoverskueligt med så mange valgmuligheder, og derfor blev det besluttet at etablere en fiberbus, der kunne komme 'helt hjem' til kunderne.

- Når vi parkerer, går der ikke længe, før de første beboere dukker op. Mange af spørgsmålene får vi løst i bussen, men er der brug for et besøg i en lejlighed, klarer vi også den, fortæller Thomas og nævner, at især de ældre beboere er glade for den mulighed.

Både internetforbindelsen, telefoni og indstillingen af fjernsynsskærmene skal virke den 1. december, hvor beboerne tager den lynhurtige internetforbindelse i brug.