TV 2 har netop annonceret en ny sportskanal til januar. Kanalen bliver fra starten en del af Waoo!’s tilbud til SEFs TV-kunder på fibernettet.

- TV 2 har allerede sat sig tungt på sportsdækningen. De repræsenterer en stærk journalistisk sportsdækning af både store events og smallere sportsgrene. Jeg er sikker på, at TV 2 også denne gang lægger sig i selen for at skabe en stærk kanal med bred appel til sportsinteresserede. Så hos SEF er vi glade for, at vores kunder får adgang til den nye sportskanal via Waoo!, siger Morten Buch, der er produktansvarlig hos SEF.

Breaking news på sport
Den nye sportskanal kommer til at kæmpe om seerne med en række andre sportskanaler, men Waoo! vurderer, at ikke mindst de mange journalistiske kræfter, som TV 2 vil lægge i sin nye sportskanal, kommer til at udfordre de øvrige aktører på markedet. TV 2 har lovet, at de vil satse på faste, selvstændige sportsnyhedsudsendelser hver dag og indfører breaking news på sport. Kanalen kommer også til at sende dybdegående sportsmagasiner med ekspertkommentatorer.

De sydfynske seere vil på den nye kanal fx kunne følge den danske håndboldliga og dansk ishockey. Herudover dækker kanalen udenlandsk topsport - såsom den amerikanske NBA-liga og den hollandske Æresdivision i fodbold, samt Basket Ligaen hvor Svendborg Rabbits spiller.

TV 2 har også sikret sin nye kanal rettigheder til topevents som OL i 2016, slutrunder i både fodbold og håndbold samt en række cykelklassikere. Desuden lover TV 2 god bredde i sendefladen ved at dække en række smallere sportsgrene.

- Jeg er sikker på, at SEF’s kunder vil blive glade for den nye sportskanal. Kanalen vil naturligvis blive sendt i HD-kvalitet, så de får endnu en TV-kanal i Danmarks bedste kvalitet på deres fiberforbindelse, siger Morten Buch.

Den nye sportskanal vil overtage pladsen for TV 2 Film, der samtidig lukker fra årsskiftet.

Morten Buch, PM, Sydfyns Elforsyning
M: 6120 5132