Arrangementet blev afholdt under overskriften ’Vind eller forsvind på internettet – valget er dit!’. Og med de mange deltagere var der tydeligvis stor interesse for at få udnyttet virksomhedernes online-muligheder bedre.

De tilstedeværende virksomheder kom fra hele Fyn og repræsenterede stort set hele paletten af brancher lige fra revision, it – til vvs, murer, tømrer – kostumeudlejning, rejsebureauer og alternative behandlingsformer og mange flere.

Masser af tips og ideer
SEF havde inviteret Søren Lindhardt, der er direktør i GoMINIsite til at inspirere og øse af sin viden om internettets mange muligheder. Gæsterne fik en lang række værktøjer til, hvordan de udnytter og helt konkret bruger deres hjemmesider, ligesom der var inspiration til, hvordan den optimale hjemmeside bør opbygges.

- Vi havde også bedt Søren Lindhardt om at komme ind på, hvordan virksomhederne kan bruge deres hjemmeside som salgskanal, og i den sammenhæng beskrev han også, hvordan virksomhederne bør forholde sig til fx professionel kundeservice, forklarer Claus Holm Andersen, der er Markeds- og Kundechef i SEF.

Udover de mange konkrete råd, hvoraf mange kunne implementeres hurtigt og nemt, satte Søren Lindhardt også tingene på spidsen:

- I min optik skal en velfungerende hjemmeside kunne gøre det ud for tre nye medarbejdere – inden for service, salg og information, - lød det fra direktøren, og den bemærkning gav stof til eftertanke hos de mange gæster i SEFs auditorium.

Konkrete eksempler
I løbet af aftenen nåede 10 virksomheder at få gennemgået deres specifikke hjemmeside og modtage konkrete forslag til ændringer og forbedringer.

En af dem var Tømrermester Per Bihl fra Svendborg. Per Bihl syntes det var et rigtig godt arrangement, SEF havde inviteret til og sagde i øvrigt: ”Vi kan hele tiden lære nyt – og denne aften har givet mig både gode bemærkninger i forhold til min egen hjemmeside, men også go’ viden om internettets muligheder generelt”.

Hos SEF er der også stor tilfredshed med arrangementet, og ifølge Markeds- og Kundechefen er det ikke sidste gang SEF har sat fokus på succes på internettet. ”Sammenhængen imellem internet og højhastigheds fiberløsninger er jo evident – og samtidig er det også vort ønske i vid udstrækning at bruge SEF domicilet til den slags events, som kan være både til glæde og gavn for vores kunder” – afslutter Claus Holm Andersen.

Claus Holm Andersen, Markeds- og Kundechef