Da Vores Lys stod færdig for to år siden var der også tænkt på udsmykningen af SEF’s nye domicil. Her præsenteres permanent kunst, men de mange vægge og flader giver også plads til skiftende udstillinger.

- Jeg er super glad for at kunne vise mine malerier hos SEF, og forhåbentlig får mange lejlighed til at stoppe op og kaste et blik på dem. Der er et fantastisk lys i bygningen, og det gør oplevelsen til noget særligt, siger Bente Gangelhoff.

Også internt hos SEF er man glade for udstillingen.

- Vi vil naturligvis gerne skabe de bedste rammer for vores medarbejdere, ligesom vores kunder også altid skal føle sig velkomne i smagfulde og smukke rammer – og det er hér kunsten kommer ind i billedet, fortæller Financial Controller i SEF, Lone Vibeke Andersen, der har været med til at vælge Bente Gangelhoff.

Kunstneren, der har til huse i Vester Skerninge, udstiller billeder, der er præget af hendes indre stemning, og mange er baseret på Bente Gangelholffs fantasi. De senere år har grøftekanter og blomstrende marker nydt stor opmærksomhed fra kunstneren.

Bliv bare et øjeblik
Hos SEF opfordrer Lone Vibeke Andersen kunderne til lige at blive 10 minutter ekstra og nyde de smukke værker. Lone er medarbejder repræsentant i SEF’s kunstudvalg, hvor hun sammen med repræsentanter fra ledelse og bestyrelse udvælger de kunstnere, der får lov til at benytte SEF’s rammer som udstillingsvindue i en periode.

- At male skal være sjovt, og når jeg kombinerer det sjove med min ret levende fantasi, kommer det til udtryk i mine billeder, og den fornemmelse vil jeg gerne give videre til SEF’s medarbejdere og SEF’s kunder, siger Bente Gangelhoff.

Udover udstillingen hos SEF har Bente Gangelhoff udstillet i talrige gallerier og kunstforeninger samt på censurerede udstillinger.

Lone Vibeke Andersen, Financial Controller SEF – telefon: 6217 0279
Bente Gangelhoff, Kunstner – telefon: 6224 3533