​​​SEF sætter i bogstaveligste forstand strøm til hele filmugen - og i særdeleshed til prisuddelingsfesten torsdag aften den 27. august.

- I år siger vi helt konkret, at filmugen er ’powered by SEF’. Det er vores måde at gøre opmærksom på, at strøm ikke er en selvfølgelighed. Vi leverer al strømmen, og dertil kommer opsætning af kabler og tekniske installationer mm. til selve prisuddelingen, fortæller Claus Holm Andersen, der er Kunde- og Markedschef hos SEF.

Hos SVEND-organisationen er leder Maria Moni glad for samarbejdet med SEF.

- SEF er en yderst engageret sponsor, der bakker op og er utroligt hjælpsom - og for en begivenhed som SVEND er netop den lokale opbakning af afgørende betydning. Vi har jo alle en interesse i at få Sydfyn og Svendborg på det kulturelle verdenskort, så vi hele tiden kan tiltrække investorer, virksomheder og turister, udtaler Maria Moni.

Oscar-vinder i Svendborg
I forbindelse med filmugen lægger SEF også lokaler til, når SVEND inviterer bl.a. Den Danske Filmskole, Animationsskolen og andre fra den kreative filmverden til Masterclass. Det sker onsdag den 26. august, hvor der er lejlighed til at hilse på både en Oscar-vinder og en Oscar-nomineret.

- Makkerparret, som består af instruktør og Oscar-vinder Pete Docter samt producent og Oscar-nominerede Jonas Rivera, er hentet til Svendborg, hvor de afholder en Masterclass. Arrangementet finder sted her hos os i Vores Lys, og det ser vi utroligt meget frem til, fortæller Claus Holm Andersen.

En opskrift på succes
Makkerparret er aktuelle med Disney*Pixars nyeste animationsfilm, Inside Out, som på dansk bærer titlen ’Inderst inde’. De to filmfolk har stor erfaring fra den amerikanske filmbranche, og er kendt for deres inspirerende Masterclass.

Pete Docter  og Jonas Rivera tager deltagerne på en personlig rejse gennem hjernen, når de fortæller om tilblivelsen af Disney*Pixars Inside Out - fra idé til færdig film. Pete Docter viser klip og fortæller om hans inspiration til filmen, og han fortæller om de oplevelser, han har haft med sin egen datter, der var kilde til stor inspiration. En underholdende og rørende oplevelse der giver smil på læben og stof til eftertanke.

Moderator på SVEND15’s Masterclass bliver ingen mindre end DR’s mangeårige TV-vært fra Troldspejlet Jakob Stegelmann.

Instruktør Pete Docter vandt en Oscar for animationsfilmen ’Up’, som blev en kæmpe publikumssucces. Jonas Rivera, som har været nomineret til en Oscar, var producent på Up, og deres nye film ’Inderst Inde’ er spået endnu større succes. Pete Docter er et af de varmeste navne i filmbranchen lige nu. ’Inderst Inde’ er en animationsfilm, der indeholder flere lag, som henvender sig til hele familien, og bag de animerede figurers sjove udseende ligger en dybere problematik, som også appellerer til det voksne publikum.

Tilmelding til Masterclass arrangementet kan foretages her.

Claus Holm Andersen
Kunde- og Markedschef, SEF