”De fritvalgskanaler som vi kan tilbyde via vores Waoo! samarbejde er blevet en stor succes, og i 2015 bliver udbuddet af tv-pakker mere varieret, så vores kunder i endnu højere grad kan sammensætte det kanaludbud, der passer dem. Således vil Waoo! – privatkunder med IPTV fra januar kunne vælge imellem 4 tv-pakker frem for de nuværende to. Dertil kommer desuden vores salg af Viasat-pakker. Den øgede valgfrihed for tv-kunderne kommer i kølvandet på en justering af priserne på tv-indholdet.

Vi justerer hvert år vores priser i forhold til den generelle prisudvikling fra rettighedshaverne og indholdsleverandørerne. Desuden kommer der hele tiden nyt indhold, som også har indflydelse på pakkernes priser”, siger Produktansvarlig hos SEF, Morten Buch.

Alle berørte kunder får inden for den nærmeste tid et brev, som beskriver, hvad justeringerne betyder for dem. Morten Buch er enig i at ændringen vil få kunderne til at tjekke deres tv-pakker en ekstra gang, hvilket han synes er helt fint, så alle kunder dermed får nøjagtig de pakker, der passer bedst til deres behov.

”Vi ved, at nogle kunder sidder med en oplevelse af, at de betaler for kanaler, de ikke benytter. Det var baggrunden for, at vi lancerede fritvalgskanaler sidste år, og det er også baggrunden for, at vi nu splitter vores tv-pakker op, så kunderne får endnu bedre mulighed for at vælge et kanalmiks, der passer til deres forbrug fx en minipakke helt uden kommercielle kanaler – og så satser vi på at give kvalitet for pengene”, fortæller Morten Buch.

Meget mere kvalitet og fleksibilitet for pengene
SEF som udbyder af Waoo!-produkterne sætter vægt bag budskabet om kvalitet og fleksibilitet. Alle tv-signaler leveres ukomprimeret videre til kunderne og i HD-kvalitet, hvis Waoo! kan få dem fra leverandørerne. Desuden lancerer Waoo! i starten af 2015 et langt større tv-arkiv, hvor det for IPTV kunder med boks er muligt at se eller gense en lang række programmer i op til 48 timer efter, de er sendt.

Alle kunder både med og uden tv-boks får fremover mulighed for at tage deres tv-pakker med ud af hjemmet. I løbet af første halvår 2015 introducerer Waoo! nemlig, at kunderne kan tage deres tv-kanaler med sig på iPad eller laptop ud af huset.

”Tv-forbruget er under forandring, og seerne forlanger frem for alt fleksibilitet ved at kunne vælge selv. Med vores 48 timers arkiv, valgfrie kanaler, Netflix og on-demand på tv-boksen vil vi ligge forrest i feltet, når det handler om at give kunder mulighed for at vælge, hvad de vil se og hvornår. Med den nye Out-of-Home-service får kunderne også magten over, hvor de vil se det”, afslutter Morten Buch.

For yderligere information, kontakt:
PM – Morten Buch, SEF, Mobil: 6120 5132

FAKTA OM WAOO! TV

Frit Valg TV fra Waoo! - findes i Kanalbutikken direkte på tv-boksen og bestilles med fjernbetjeningen. Her er der adgang til 85 valgfrie kanaler og 17 valgfrie pakker med priser fra 10 kr. Frit Valg TV kan anvendes med øjebliklig virkning af alle kunder med en tv-boks og en af Waoo!’s tv-pakker.

Udvidet Start Forfra og TV-arkiv – giver adgang til at se programmer, der har været vist inden for de seneste 48 timer, funktionen er et supplement til muligheden for også at pause og genstarte en livekanal på tv-boksen (model fra AirTies).

Tag dit tv-indhold med dig – I løbet af første halvår 2015 kommer Waoo! med en Out-of-Home-service, så det bliver muligt at tage sit tv-indhold med uden for hjemmet via Waoo! Web TV på iPad og bærbar computer.

Netflix – Waoo! har mulighed for at tilbyde Netflix direkte på tv-boksen i ekstra høj kvalitet. Man kan benytte sin eksisterende Netflix-konto, eller oprette en konto direkte på Waoo!’s tv-boks. Netflix’ abonnementspris er fra 69 kr. pr. måned.

Waoo! udvider sit udvalg af tv-pakker til privatkunder til følgende pakker

• Waoo! Mini TV-pakke – den helt basale pakke med DR’s kanaler, TV 2 regionerne og nabolandskanaler.
  • Waoo! Lille TV-pakke – til familien med et begrænset tv-forbrug eller som selv ønsker at sammensætte deres kanaler med Frit Valg Kanaler eller Pakker via tv-boksen. Her er TV 2’s hovedkanal og Kanal 5 samt musikkanalerne fra Uptown med.
  • Waoo! Favorit TV-pakke – til familien, som ønsker en allround tv-pakke med bl.a. TV 2 kanalerne, to børnekanaler samt Kanal 4 og 6’eren.
  • Waoo! Stor TV-pakke – til familien som ønsker at have adgang til det store udbud af tv herunder sport, nyheder, dokumentar og underholdning for hele familien.