Den nye aftale er todelt, således at selve SupportEnergi-aftalen er indgået med Odense Ishockey Klub, mens der er tegnet et klassisk sponsorat hos de professionelle Odense Bulldogs.

- Vi er utroligt glade for, at OIK vælger os som det fynske energiselskab, de ønsker at indgå denne type aftale med. Ishockey er en voksende sportsgren med stigende tilskuertal, stor almen interesse og øget mediedækning, og det har været vigtigt for os, forklarer Claus Holm Andersen, der er Kunde- og Markedschef hos SEF, om baggrunden for den nye aftale.

Støtte til bredden
Nord på – i Odense – er formanden for OIK, også meget tilfreds med den nye aftale.
- Vi er glade for den nye aftale. Den vil få stor betydning i forhold til udviklingen i klubben – hvor der vil være flere midler til fx træningslejre og -ture, nyt spillertøj og redskaber, forklarer Ole Urup.

SupportEnergi-aftalen med SEF betyder, at når OIK’s medlemmer - eller andre kunder med interesse for OIK – vælger at købe SupportEnergi hos SEF i form af el og naturgas, så støtter SEF klubben økonomisk i takt med, at de forbruger el og naturgas.

- Med SupportEnergi har vi muligheden for at præsentere kendte produkter som el og naturgas på en mere nærværende måde, og vi ved fra andre klubber, at det virker, forklarer Claus Holm Andersen.

Vækst og eksponering
Med den nye SupportEnergi-aftale får SEF en oplagt chance for at eksponere virksomheden i Odense. Det kommer til at ske visuelt fx i hallen og på spillertrøjer, ligesom SEF også vil være til stede ved arrangementer i erhvervsnetværket omkring Odense Bulldogs.

- Vi har en vækststrategi, og for at vokse er vi nødt til at gå uden for vores lokalområde. Det er derfor naturligt, at vi nu også tilbyder vores løsninger til andre dele af Fyn. På den måde sikrer vi også et stærkt SEF lokalt, forklarer Claus Holm Andersen.

I Odense er Bulldogs’ kommercielle chef da også klar til at invitere Svendborg til ishockey.
- Aftalen med SEF er på mange måder helt speciel for os, da den vedrører både selskabet bag Bulldogs og vores moderklub, OIK, og jeg glæder mig meget til at invitere Svendborg til ishockey. Aftalen er samtidig første skridt i vores erhvervskampagne ’Oplevelser, der samler Fyn’, og jeg ser frem til at få en innovativ og aktiv spiller med i vores erhvervsnetværk, siger Kristoffer Jørgensen, Kommerciel chef i Odense Bulldogs.

SEF har gennem det sidste år skabt mange lignende partnerskaber med sydfynske foreninger og klubber, og nu er tiden kommet til Odense, hvor potentielle kunder vil møde SEF som et nyt og alternativt energiselskab.
Odense Bulldogs skal fredag den 25. september møde Aalborg Pirates, og her vil SEF for første gang være synlige på bander og til stede på lægterne.

Fakta om SupportEnergi

• Kunder hos SEF kan købe både SupportEnergi el og SupportEnergi naturgas
  • Kundernes køb af SupportEnergi udløser støtte til den klub eller forening, som de ønsker, at SEF skal støtte
  • Bidraget vokser i takt med de forbruger el og naturgas