Det er blot en måned siden SEF lancerede SupportEnergi, og siden da er listen med deltagende klubber vokset støt.

- Og det ser heldigvis ud til at fortsætte. Op mod 20 nye foreninger og klubber har allerede tilmeldt sig SupportEnergi, og deres engagement er stort, fortæller Thomas Hofstedt Nielsen, der er ansvarlig for konceptet hos SEF.

Med SupportEnergi har både klubber, foreninger og andre gode formål mulighed for at få en økonomisk indsprøjtning til fx nye træningsdragter, redskaber eller midler til andre nye tiltag.

- Konceptet er egentlig ret enkelt. Vores kunder kan være med til at bestemme, hvem SEF skal støtte. Det foregår således, at kunden tilmelder sig SupportEnergi. I forbindelse med tilmeldingen fortæller kunden SEF, hvilken klub, forening eller formål, man ønsker, at SEF skal støtte. Henover et helt år vil støtten akkumuleres i takt med kundens forbrug af el og naturgas, forklarer Thomas Hofstedt Nielsen.

Både landsdækkende og lokalt
Kaster man et blik på de deltagende foreninger og klubber, er det tydeligt, at SupportEnergi appellerer bredt.

- Lige nu kan kunderne støtte en række idrætsforeninger på Sydfyn, og det er en naturlig følge af vores placering, men vi har også landsdækkende organisationer, som Scleroseforeningen og Natteravnene på listen – og er der kulturelle formål, der gerne vil på listen, er de også velkomne, understreger Thomas Hofstedt Nielsen.

Lokal begejstring
En af de klubber, der har engageret sig er den lokale Svendborg-klub, BK Stjernen:

- Vi har valgt at være med i SupportEnergi, fordi det er en nem vej til støtte for os – vi kunne simpelthen ikke lade være med at deltage. Vores medlemmer har via deres el-køb fået en unik mulighed for at støtte klubben, som de selv eller deres børn er aktive i, forklarer Morten Holm, der er ungdomsformand i BK Stjernen, og han har valgt at gå systematisk til værks med SupportEnergi.

- Jeg har simpelthen udarbejdet målsætninger og budgetter for SupportEnergi. På den måde kan jeg tydeliggøre over for medlemmerne i klubben, hvad vi går efter, fortæller Morten Holm.

En anden lokal klub, der er med i SupportEnergi, er Tved Boldklub, og også deres Ungdomsformand er positiv omkring konceptet.

- Jeg ser et stort potentiale for SupportEnergi, fordi der er noget i det for alle parter. Som klub modtager vi støtte, vores medlemmer får både el og naturgas til attraktive priser, og SEF beholder deres kunder i butikken, forklarer Michael Bisbo fra Tved Boldklub, der ligeledes er i fuld gang med at udbrede kendskabet til SupportEnergi-aftalen blandt klubbens medlemmer.

Travlheden fortsætter hos SEF, der lige nu har flere end 30 nye foreninger og klubber i pipeline til SupportEnergi.

Sydfyns Elforsyning: Thomas Hoftstedt Nielsen - Mobil:  2310 8954

BK Stjernen: Morten Holm – Mobil: 2085 3585

Tved Boldklub: Michael Bisbo – Mobil: 2044 8085

Disse klubber og foreninger har allerede sagt ja tak til SupportEnergi hos SEF:
• Scleroseforeningen
• Skårup Idrætsforening
• Skårup Kultur og Idrætscenter
• Svendborg Golf Klub
• Tved Boldklub
• Boldklubben Stjernen
• Cykle Mod Cancer
• Drejø beboerforening
• Egebjerg Mølle Naturrum
• Kræftens Bekæmpelse
• Lundeborg Sejlklub
• Natteravnene

Fakta om SupportEnergi
• Udbydes af Sydfyns Elforsyning
• Kunderne kan købe både el og naturgas
• Den valgte klub, forening eller formål kan ligge hvor som helst i Danmark
• Bidraget til klubben, foreningen eller valgte formål vokser i takt med forbruget af el og naturgas
• Støtten er 2 øre/kWh el - det bliver til en årlig støtte på 100 kr. ved et el-forbrug på 5.000 kWh
• Støtten er 10 øre/m3 naturgas – det bliver til en årlig støtte på 150 kr. ved et naturgasforbrug på 1.500 m3.