Det er den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group, som har målt danskernes - og dermed også de sydfynske kunders - tilfredshed med deres internetleverandør.

Undersøgelsen BrancheIndex Internet 2014 viser, at Waoo! igen i år ligger milevidt foran alle andre leverandører på vigtige parametre som stabilitet, hastighed og værdi for pengene.

Hos SEF glæder Kunde- og Markedschef Claus Holm Andersen sig over, at Waoo! formår at fastholde den høje kundeloyalitet og det gode image blandt sine kunder.

- For os som virksomhed har det krævet store investeringer at tilsikre, at så mange som muligt i Svendborg har adgang til lynhurtigt internet - så er det naturligvis positivt, at netop vores Waoo!-fiberløsning ligger så godt i indekset. Samtidig har Svendborg den 7. bedste dækning ud af 98 danske kommuner, fortæller Claus Holm Andersen, der er ansvarlig for salg af fiberløsninger.
Hos SEF er det af afgørende betydning, at fiberkunderne har lyst til at blive. Og BrancheIndex Internet 2014 dokumenterer, at Waao!-internetkunder virkelig er tilfredse med det, SEF leverer. Stabilitet og hastighedsgaranti er to faktorer, som betyder noget for kunderne – og det er kun muligt takket være det lynhurtige fiberbredbånd.

Fiber er populært…
SEF startede udrulningen af fiber på Sydfyn i 2004, og har sidenhen investeret adskillige mio. kroner i fiber-området.

- Særligt de senere år har budt på hektisk aktivitet på området – også med øget kommunikation til markedet om, hvilke fordele kunderne opnår med fibernettet og Waoo!, og det har været positivt at opleve, at mange har taget budskabet til sig, fortæller Claus Holm Andersen.

Erhvervsstyrelsens Telestatistik for 2. halvår af 2013, som netop er udkommet, viser da også, at danskerne – altså også kunderne på Sydfyn - har fået øjnene op for fiberteknologi. Andelen af fiberbredbånds-abonnementer er steget med hele 24 % bare inden for det seneste år, viser statistikken. Men teknologien er ikke den eneste grund til, at Waoo! endnu en gang ligger i top.

… og Waoo! er meget populær
- Det er Waoo!’s evne til at holde ord, som giver fiberbredbåndsselskabet sin helt særlige position på markedet, vurderer Mikkel Korntved, der som administrerende direktør for Loyalty Group er ansvarlig for undersøgelsen.

- Man skal som virksomhed generelt være varsom med at love for meget, for man kan dermed let komme til at skuffe kunderne. Det er før set i denne branche. Men Waoo! formår at holde hvad de lover, hvorfor kunderne også udtrykker, at de får en høj værdi for deres penge hos Waoo! At Waoo! så, af tekniske årsager, formår at levere en højere og mere stabil hastighed end langt de fleste af de andre udbydere, er faktisk sekundært. Det handler først og fremmest for de andre udbydere om ikke at love mere, end de rent faktisk kan holde, siger Mikkel Korntved.

Hos SEF er man meget opmærksomme på netop denne årsag til kundernes loyalitet.

- Vi tager vores hastighedsgaranti meget alvorligt. Vi lancerer kun produkter, som vi kan stå 100 % inde for. Da vi åbnede for den nye hastighed på 500/500 Mbit/s den 1. maj, var den selvsagt også dækket af samme komplette hastighedsgaranti som fx vores 50/50 Mbit/s og 90/90 Mbit/s, siger Claus Holm Andersen.

Fakta om BrancheIndex Internet og Loyalty Group
• BrancheIndex Internet er én ud af en række brancheundersøgelser, som det uafhængige Loyalty Group gennemfører årligt.
• Formålet er at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet over for deres internetudbyder.
• BrancheIndex Internet er gennemført i marts måned 2014 via et webbaseret spørgeskema, som blev sendt til et udvalg blandt Loyalty Groups panel på mere end 130.000 emner.
• 2900 privatkunder har deltaget i BrancheIndex Internet 2014 og vurderet deres internetudbyder på centrale områder som service, produkter og markedsføring.

Fakta om Waoo!
• Waoo! leverer internet, TV og telefoni via det lynhurtige fiberbredbånd.
• Waoo! er ejet af 13 danske energiselskaber – heriblandt Sydfyns Elforsyning - som tilsammen har rullet fibernet ud til over en fjerdedel af alle husstande i Danmark.
• Waoo! har hastighedsgaranti på samtlige af sine internethastigheder, som går fra laveste hastighed på 50/50 Mbit/s op til Waoo!’s højeste hastighed på 500/500 Mbit/s.
• Waoo! er kåret som bedst i test på Loyalty Groups BrancheIndex Internet i 2012, 2013 og 2014.

Claus Holm Andersen, Kunde- og Markedschef
M: 2164 7426