Kom og oplev skulpturelle, bæredygtige, håndlavede træmøbler.

Bente Hovendal skaber og genskaber bindeleddet mellem mennesket og naturen. Møblerne skal pirre sanser, tanker og eftertænksomhed og den indre ro forstærkes. Kontrasten og oplevelserne med møblerne i en travl konkurrencepræget hverdag, skal være mærkbar, siger Bente Hovendal.

De materialer Bente arbejder med, er certificeret træ fra skovene omkring Holstenshuus. Undervejs i designprocessen tilsættes som regel sten, zink, jern og andre materialer, der bringer en særlig vibration og nye perspektiver til de konstruerede former, der hersker i ethvert indeklima.

Inden træet bliver til et møbel, skæres og formes det først med en motorsav. Så skæres det til, håndpoleres, hvilket giver en sjæl og personlighed til hvert møbel, fortæller Bente og siger videre, at træets naturlige skæve linjer og revner er med til at give hvert møbel et unikt udseende. Revnerne får lov at være, som de nu er, eller også fyldes de med ex. sort fugemasse, som binder helheden sammen i møblerne og videre til resten af rummet.

De materialer, der anvendes i møbeldesignet, såsom motorsavsbenzin, olie og overfladebehandling, er miljøvenlige. Bente bestræber med woodnwonder, at efterlade et minimalt carbon footprint i alle faser af processen. Det er afgørende for designet, at de koster så lidt i miljøregnskabet som muligt.

Kom ud og bliv inspireret af Bente Hovendals flotte møbeludstilling på Fåborgvej 44 i Svendborg.

SEF skaber rum for de lokale kunstnere og åbner op for muligheden for at anvende Vores Lys' store atrium til forskellig artet kunst. SEF ønsker også at skabe de bedste rammer for medarbejdere, ligesom vores kunder også altid skal føle sig velkomne i "Vores Lys".

Lone Vibeke Andersen er medarbejderrepræsentant i SEF's kunstudvalg, hvor hun sammen med repræsentanter fra ledelse og bestyrelse udvælger de kunstnere, der tilbydes at benytte SEF's rammer som udstillingsvindue i en periode.

Lone Vibeke Andersen, Financial Controller SEF - 62 17 02 79
Bente Hovendal, Billedhugger og møbeldesigner - 60 60 74 40 - www.woodnwonder.com