Ellen har gennem mange år arbejdet med abstraktioner, særdeleshed naturalismens abstrakte elementer. Hendes første malerperiode med naturabstraktioner malede hun med oliemaling. I de senere år er hun gået over til det mere abstrakte, det ekspressive, til tider kraftfulde udtryk, men finder også tilbage til det lette og lyse – stilheden i hendes værker.

Ellen Ellegaard, der er uddannet på Svendborgs Kunstskole og Malerskolen Kreta, har efterfølgende lært maletekniker og materialesammensætninger af flere forskellige professionelle kunstnere, såsom Mai Britt Schultz, Peter Bork Johansen, Gitte Buch og Casper Eliasen.

Kunstens udvikling i hendes værker er blandt andet sket i kraft af læring med forskellige materialer. I de senere år er hun gået fra olie og arbejdet mere med akrylmaling alene, hvor hun nu er i en eksperimenterende face med de to forskellige maleelementer i et mix - akrylen danner selve motivet og olien giver en større glød fortæller Ellen.

SEF vil gerne skabe de bedste rammer for medarbejdere, ligesom vores kunder også altid skal føle sig velkomne i "Vores Lys".

Kom ud og se Ellen Ellegaards flotte abstraktions værker på Fåborgvej 44 i Svendborg.

Lone Vibeke Andersen er medarbejderrepræsentant i SEF's kunstudvalg, hvor hun sammen med repræsentanter fra ledelse og bestyrelse udvælger de kunstnere, der tilbydes at benytte SEF's rammer som udstillingsvindue i en periode.

Lone Vibeke Andersen, Financial Controller SEF – telefon: 6217 0279
Ellen Ellegaard, Kunstner – telefon: 61 99 18 35 - ellen@ellegaard.org