De danske forbrugere kan i dag frit vælge el- og naturgasleverandør, og de har fået øjnene op for værdien af at tjekke priser på elpristavlen.dk og gaspristavlen.dk. Det skaber øget web-trafik hos forsyningsselskaberne, og hos Sydfyns Elforsyning har man draget konsekvensen af den øgede fokus og den øgede web-trafik og opgraderet sit online univers.

- Visuelt har vi ikke ændret på vores site. Der er tale om, at det nu er blevet op til 60% hurtigere at foretage et køb – og så kan vores nye, bagvedliggende system vise produkterne på en langt mere overskuelig måde end tidligere, fortæller Torben Saabye Nielsen, der er Online Projektleder hos SEF.

Rabat, overskuelighed og få klik

En del klik er fjernet fra købsprocessen på sef.dk, så bestillingen af energi og fiber kan foretages hurtigere og langt nemmere end tidligere.

- Flere og flere foretrækker at betjene sig selv online. Derfor er det vigtigt for os at indkøbet af el, naturgas og fiber nu er en meget bedre oplevelse, hvor kunderne får et langt større overblik end tidligere, lyder det fra Projektlederen.

Samlerabatter – for alle i Danmark

Salgschef Claus Holm Andersen supplerer: - Et af de nye elementer på sef.dk er, at kunderne lynhurtigt får et overblik over rabatmuligheder. Koncepterne med rabat er udviklet til de kunder, der samler deres køb af flere produkter hos SEF.

- SEF+ElogGas vil være oplagt for kunder i hele landet. De kan spare 500 kr. hvert eneste år ved at købe både el og naturgas hos os. Derudover har vi et koncept til dem, der udover el og naturgas også har mulighed for at få fiber fra os. De vil kunne spare op til 1.000 kr. om året - og nu hvor det er blevet nemmere at købe, er det jo oplagt at spare de ekstra penge, fortæller Salgschefen.

Fokus på SEF-ambassadører

I forbindelse med opgraderingen af sef.dk sættes der nu også fokus på muligheden for at blive SEF-ambassadør.

- Vi har haft en del kunder, der meget gerne vil være med til at udbrede fibernettet yderligere. Derfor har vi udviklet et koncept, der gør det muligt enten at blive SEF-ambassadør, hvor der venter en belønning for at skaffe en ny kunde, eller at blive SEF fiber-ambassadør og så at sige 'gå i marken' for at få etableret fiber i éns eget område.

- Det er meget enkelt at blive ambassadør, og alt er beskrevet i detaljer på hjemmesiden, afslutter Claus Holm Andersen.

Det nye site går i luften i dag den 6. maj efter en opgraderingsproces på 4 måneder.

Fakta om sef.dk

  • Website for Sydfyns Elforsyning
  • Tilbyder en omfattende webshop med el, naturgas, fibernet, højhastigheds internet, tv og telefoni samt en lang række relaterede produkter
  • Websitet danner ligeledes ramme om SEFs online panel, hvor kunder løbende kan give deres mening til kende