​​​ Ofte stillede spørgsmål

 

Har du spørgsmål om din internetforbindelse eller vil vide mere om fibernettets fordele?

Vil du vide hvad en IP-adresse er, eller skal du flytte og spekulerer på, om Sydfyns Elforsyning skal have besked?

Kontakt os eller kom forbi på vores adresse, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her. 

        

El

Jeg skal flytte. Skal jeg give jer besked?

Ja, husk at melde (til-/fra-) flytning senest 1 uge før flyttedatoen – Aflæsning sker automatisk, hvis det er en fjernaflæst måler. Aflæsning af el sker automatisk, hvis der er en fjernaflæst elmåler.


Jeg er lige flyttet til Sydfyn. Skal jeg tilmelde mig hos jer?

Når du flytter ind i en ny bolig – helårsbolig eller fritidsbolig – skal du aktivt vælge en el-leverandør inden du flytter ind i din nye bolig, så er du sikret at der er strøm den dag du træder ind ad døren på overtagelsesdatoen. Vi hjælper dig med at gøre det nemt ved overtagelsen. Du kan allerede nu melde at du flytter ind på din nye adresse på www.sefflyt.dk samt leve en el-aftale med os eller ring til vores kundeservice på 60 20 11 20, som vil hjælpe dig.

Gælder der særlige regler, når jeg flytter fra en lejebolig?

Hvis du bor til leje, så skal du være opmærksom på, at du som regel hæfter for el lige så længe, som du hæfter for huslejen. Du skal melde flytning på www.sefflyt.dk – husk, at oplyse dit navn, hvilken adresse du fraflytter, slutdato, måleraflæsning samt din nye adresse og dit telefonnummer. Oplys også meget gerne et navn på ejeren. Husk at det er på www.sefflyt.dk du skal melde flytning.

Er du lejer i en boligforening skal du høre om de melder fraflytning (gør de som regl) eller du selv skal. Husk når du flytter kan du forsat have SEF Energi til at levere din el, blot gå ind på www.sefflyt.dk for at melde indflytning og lave en el-aftale – nemt og enkelt.

Gælder der særlige regler, når jeg flytter fra en ejerbolig?

Du skal melde flytning på www.sefflyt.dk - husk at oplyse dit navn, hvilken adresse du fraflytter, slutdato, måleraflæsning samt din nye adresse og dit telefonnummer. Hvis du kender navnet på den nye ejer, er det en stor hjælp for os at få det også. Udfyld formularen på www.sefflyt.dk

Hvad er fordelen ved en Fastprisaftale?

En Fastprisaftale garanterer dig som el-forbruger den samme el-pris i 12, 24 eller 36 måneder. Du mærker altså ikke, hvis markedsprisen på el ændrer sig - det giver tryghed. 
Læs mere vores el-abonnementer

Hvorfor svinger el-prisen?

El-priserne svinger og afhænger blandt andet af prisudviklingen på olie, kul og af faktorer som fx vejret, årstiden, Danmarks klimapolitik, CO2 -kvoterne og de ting, der sker rundt om i verden som krig, terror og naturkatastrofer. Det er alt sammen faktorer, der kan berøre priserne på el-markedet
Læs også hvordan el-prisen er sat sammen

 

Hvad koster naturgas hos Sydfyns Energi?

Prisen kan variere, afhængig af markedsprisen. Den fremgår af vores prisoversigt.
Se vores priser for gas

Hvor tit får jeg en faktura?

Vi sender en faktura 4 gange om året. 

Hvor lang opsigelsesfrist har jeg hos min nuværende leverandør?

Normalt har du løbende måned + 30 dage.

Hvornår skifter jeg så leverandør?

Det er muligt at skifte til os løbende hele året, dog altid til den 1. i en måned. Opsigelsesfristen er normalt løbende måned + 30 dage.

Skal jeg selv opsige noget?

Nej, det skal du ikke. Vi klarer opsigelsen med din nuværende leverandør.

Hvad betyder gas til variabel pris?

Gas til variabel pris betyder, at din pris følger priserne på det internationale oliemarked. Prisen er derfor lav, når oliepriserne er lave, men til gengæld risikerer du at skulle betale lidt mere, hvis oliepriserne stiger. Vi følger hele tiden med i markedet, så vi kan slå til og sikre vores kunder de bedste priser.
Læs mere om gas til variabel pris

Hvad betyder gas til fast pris?

Med en fast pris kender du den faste månedlige pris på din gas i 12 eller 24 måneder af gangen - også selv om markedsprisen stiger.
Læs mere om gas til fast pris

Hvorfor er det en fordel at vælge naturgas fra SEF Energi?

Du kender os og vores gode kvalitet. Vi går op i at sikre den bedste oplevelse for vores kunder. Der er intet abonnement, og det er nemt at skifte - det klarer vi nemlig for dig.

Hvad gør I for at gøre det nemt for mig?

Vi hjælper med alt det administrative omkring leverandørskiftet: Vi opsiger din nuværende aftale på dine vegne og holder dig informeret om forløbet.

Hvorfor kan I sælge gassen så billigt?

Det er der flere grunde til. Først og fremmest har vi ingen udgifter forbundet med at oprette kunderne. De er allerede i vores system, og vi sender dem i forvejen kvartalsvise afregninger - derfor har vi ikke noget abonnement.

Hvor længe har SEF Energi leveret gas?

Vi gik ind på gasmarkedet 1. januar 2011.
Læs mere om naturgas i Danmark

Hvorfor er SEF Energi gået ind i gasmarkedet?

Vi ser synergien ved at tilbyde vores kunde naturgas, da vi jo allerede servicerer kunderne og er i kontakt med dem flere gange årligt. Det betyder også besparelser for kunden. Dels vil vi gerne rådgive kunderne om deres totale energiforbrug i huset, og her læner naturrgas sig jo naturligt op ad vores kerneområde el.

Hjemmesiden bruger cookies

På sef.dk bruger vi cookies til at få hjemmesiden til at fungere. Men de giver også info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre den for dig og andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Tryk på accepter for at godkende vores brug af cookies på sef.dk

Læs mere om cookies Accepter